KUBRICKÁ, Jana. The Possible Selves in a Global Coursebook. Humanising Language Teaching. Pilgrims, roč. 18, č. 2, s. 1-11. ISSN 1755-9715. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Possible Selves in a Global Coursebook
Autoři KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Humanising Language Teaching, Pilgrims, 2016, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00095890
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky possible selves; open and closed text; critical discourse analysis; ideology in textbooks
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 4. 2018 16:51.
Anotace
In this article the concept of “possible self” is introduced and applied in an analysis of New Headway, a global EFL textbook. The methods of critical discourse analysis and the concept of closed and open text were used to identify texts and exercises that have a potential to develop possible selves, i.e. ideal selves of readers. It was found that the characters portrayed in the textbook strive for wealth and fame. Closed exercises were identified as the most problematic carriers of ideological content. Finally, recommendations for teaching practice are offered.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 08:50