ŠPIČÁK, David and Ladislav ŠIŠKA. Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors. In Doucek, Chroust, Oškrdal. IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences. Linz: TRAUNER, 2016, p. 393-401. ISBN 978-3-99033-869-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Application of Specialized ICT Tools for Measuring Strategic Performance: Empirical Evidence of Contingency Factors
Name in Czech Nástroje pro měření strategické výkonnosti: empirická evidence kontingenčních faktorů
Authors ŠPIČÁK, David (203 Czech Republic) and Ladislav ŠIŠKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Linz, IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences, p. 393-401, 9 pp. 2016.
Publisher TRAUNER
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/16:00091228
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-3-99033-869-8
UT WoS 000387756100044
Keywords (in Czech) Manažerské účetnictví; Informační systémy; ICT; Měření strategické výkonnosti; Business Intelligence
Keywords in English Management Accounting; Information systems; ICT; Strategic Performance Measurement; Business Intelligence
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 24/4/2020 11:29.
Abstract
This study examines the association between using specialized ICT tools – such as Business Intelligence – strategic management accounting techniques and contingency factors, e.g. company size, market characteristics etc. Empirical data collected from Czech and Slovak companies was analyzed using Spearman's rank correlation coefficient. The analysis revealed that the bigger a company is, the more likely it is to use specialized ICT tools for measuring strategic performance. Market characteristics don't seem to play such an important role in this regard. Using specialized ICT tools for measuring strategic performance is positively correlated with using integrated financial and non-financial metrics.
Abstract (in Czech)
Studie zkoumá asociaci mezi používáním specializovaných ICT nástrojů - jako Business Intelligence - technikami strategického manažerského účetnictví a kontingenčními faktory, např. velikostí společnosti, charakteristikami jejího odbytového trhu apod. Empirická data z českých a slovenských podniků jsou analyzována pomocí Spearmanových pořadových korelačních koeficientů. Analýza ukazuje, že čím větší je společnost, tím pravdpěpodobněji používá specializované ICT nástroje pro měření strategické výkonnosti. Charakteristiky trhu nehrály tak významnou roli. Používání specializovaných ICT nástrojů pro měření strategické výkonnosti je navíc pozitivně korelováno s používáním integrovaných finančních a nefinančních měřítek.
PrintDisplayed: 20/8/2024 00:32