2017
Personal interest branding: Source of price premium
SUCHOMELOVÁ, Aneta, Jakub PROCHÁZKA a Michal ĎURINÍKZákladní údaje
Originální název
Personal interest branding: Source of price premium
Autoři
SUCHOMELOVÁ, Aneta (203 Česká republika, domácí), Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ĎURINÍK (703 Slovensko, domácí)
Vydání
Journal of International Consumer Marketing, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2017, 0896-1530
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00095897
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000392326700004
Klíčová slova anglicky
Conspicuous consumption; field experiment; Flamenco; personal branding; positional goods; status consumption
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2024 13:18, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
This study looks at whether and why people are prepared to pay more money for products that signalize their personal interests. The design is an intrasubject field experiment carried out using five, real, one-sided Internet auctions. The sample consists of 83 participants from the Czech Flamenco community. In the auction, they placed bids for five types of products—a branded bag, a white shopping bag, a mug, a white top, and a black T-shirt. These items appeared in the auction randomly in Flamenco (bearing visual reference to Flamenco culture) and non-Flamenco generic versions. In the case of the white shopping bag, the mug, and the tank top, the respondents were willing to pay almost double for the Flamenco version in comparison with the generic version. This was partly due to their greater emotional attachment to the Flamenco version of the product. The price difference for the branded bag and the black T-shirt was smaller and insignificant. This study opens up the theme of personal interest branding.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2015, interní kód MU |
|