JUHAŇÁK, Libor and Jiří ZOUNEK. Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí (Learning analytics : A new approach to the study of learning (not only) in virtual environments). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, vol. 26, No 3, p. 560-583. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-560. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1357530, author = {Juhaňák, Libor and Zounek, Jiří}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-560}, keywords = {learning analytics; e-learning; virtual learning environment; methodology}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí}, volume = {26}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1357530 AU - Juhaňák, Libor - Zounek, Jiří PY - 2016 TI - Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí JF - Pedagogická orientace VL - 26 IS - 3 SP - 560-583 EP - 560-583 PB - Česká pedagogická společnost SN - 12114669 KW - learning analytics KW - e-learning KW - virtual learning environment KW - methodology N2 - Cílem studie je představit a popsat nově se formující výzkumnou oblast označovanou jako analytika učení (learning analytics), která se zaměřuje na využití kvantitativních metod v rámci výzkumu učení (převážně) ve virtuálním prostředí. V první části příspěvku se věnujeme historickým kořenům analytiky ve vzdělávání a mapujeme různé inspirační zdroje, ze kterých analytika učení jakožto svébytná oblast výzkumů vychází a čerpá. Dáváme analytiku učení do souvislosti s příbuznými výzkumnými oblastmi v kontextu výzkumů technologiemi podporovaného učení (technology enhanced learning). Druhá část studie se zaměřuje na samotné vymezení analytiky učení a zpřesnění pojmů. Zároveň přibližuje a srovnává některé z užívaných konceptů (úrovně analytiky ve vzdělávání, proces analytiky učení). Třetí část prezentuje hlavní výzkumné směry analytiky učení, které lze identifikovat v doposud publikovaných odborných zdrojích. ER -
JUHAŇÁK, Libor and Jiří ZOUNEK. Analytika učení : nový přístup ke zkoumání učení (nejen) ve virtuálním prostředí (Learning analytics : A new approach to the study of learning (not only) in virtual environments). \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, vol.~26, No~3, p.~560-583. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-560.
|