SVOBODOVÁ, Jindřiška. What are science teacher’s ideas about the Universe? In DIDFYZ 2016 „Od koreňov po súčasné vzdelávanie vo fyzike“,. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What are science teacher’s ideas about the Universe?
Název česky Jaké jsou představy přírodovědných učitelů o vesmíru?
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání DIDFYZ 2016 „Od koreňov po súčasné vzdelávanie vo fyzike“, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW stránky konference
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00091322
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výzkum astrofyika vyúka
Klíčová slova anglicky research science teaching cosmology astrophysics education
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 24. 4. 2017 09:41.
Anotace
The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers.
Anotace česky
The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers.
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 11:18