STAUDKOVÁ, Hana. Uplatnění fenomenografického přístupu na příkladu výzkumu využívání digitálních technologií ve vzdělávání (Using phenomenographic approach : An example of research on digital technologies in education). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, vol. 26, No 3, p. 442-456. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-442.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Uplatnění fenomenografického přístupu na příkladu výzkumu využívání digitálních technologií ve vzdělávání
Name (in English) Using phenomenographic approach : An example of research on digital technologies in education
Authors STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2016, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00091338
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-442
Keywords in English phenomenography; higher education research; digital technology in education
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 19/4/2017 15:04.
Abstract
Příspěvek se věnuje možnostem využití fenomenografie v pedagogickém výzkumu na příkladu výzkumu digitálních technologií ve vzdělávání. Tato výzkumná orientace je v českém prostředí téměř neznámá a hlavním cílem příspěvku je otevřít diskusi o možnostech jejího využití.
Abstract (in English)
This paper discusses the potentialities of employing phenomenography in educational research using an example of researching digital technologies in education. This research approach is rather unknown and underused in the Czech research environment; accordingly, the main goal of the paper is to open a discussion about applying phenomenography in Czech educational research.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/4/2024 15:34