LAZAROVÁ, Bohumíra, Dan Roger STRÄNG, Roald JENSEN and Dag SØRMO. Podpora učení ve školách (Support for learning in schools). Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 147 pp. ISBN 978-80-210-8310-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8310-2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora učení ve školách
Name (in English) Support for learning in schools
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Dan Roger STRÄNG (752 Sweden), Roald JENSEN (578 Norway) and Dag SØRMO (578 Norway).
Edition Vydání první. Brno, 147 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00091462
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-8310-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8310-2016
Keywords (in Czech) podpora učení; učitelé; norské a české školy; kolegiální podpora učitelů
Keywords in English support for learning; teachers; Norwegian and Czech schools; collegial support for teachers
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 11/4/2017 15:21.
Abstract
Publikace je souborem analytických studií zaměřených na širokou škálu podob podpory procesů učení v norských i českých školách. Autoři nabízejí data z vybraných výzkumů zaměřených na dané téma, které realizovali v předchozích letech. Výsledky prezentovaných analýz inspirují ke komparaci českých a norských podmínek a podpůrných mechanismů zaměřených na rozvoj učení a kvality ve školách.
Abstract (in English)
The book is a collection of studies aimed at a wide scope of support for learning in Norwegian and Czech schools. The authors present data of selected surveys on this matter as carried out in recent years. The results are a synthesis of research knowledge as well as a resource for comparison of Czech and Norwegian conditions and support mechanisms for the development of learning and improvement of quality in schools.
PrintDisplayed: 17/5/2024 22:04