J 2016

Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky

TIMKOVÁ, Veronika, Zuzana JEŠKOVÁ and Jan VÁLEK

Basic information

Original name

Matematické modelovanie na počítači vo vyučovaní fyziky

Name in Czech

Matematické modelování na počítači ve vyuce fyziky

Name (in English)

Mathematical modeling on the computer in teaching physics

Authors

TIMKOVÁ, Veronika (703 Slovakia, guarantor), Zuzana JEŠKOVÁ (703 Slovakia) and Jan VÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA, Olomouc, PROMETHEUS, spol. s r. o. 2016, 1805-7705

Other information

Language

Slovak

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00091505

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

vzdělávání; fyzika; dynamické modelování; učitel

Keywords in English

education; physics; dynamic modeling; teacher

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2018 13:07, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

S rozvojom digitálnych technológií a inovatívnych vyučovacích metód sa v prírodovednom vzdelávaní uplatňujú prostriedky počítačom podporovaných laboratórií, ktoré môžu významne pomôcť v oblasti aktívneho prírodovedného bádania. Okrem nesporného kľúčového významu experimentovania je dôležitou súčasťou vyučovania fyziky aj tvorba teoretických modelov javov a objektov. Dôležitou súčasťou implementácie matematického modelovania do školskej praxe je pripravenosť učiteľov používať túto metódu. Príspevok analyzuje skúsenosti a zručnosti učiteľov prírodných vied používať metódu matematického modelovania fyzikálnych javov na počítači v prírodovednom vzdelávaní na Slovensku a v Čechách.

In Czech

S rozvojem digitálních technologií a inovativních vyučovacích metod se v přírodovědném vzdělávání uplatňují prostředky počítačem podporovaných laboratoří, které mohou významně pomoci v oblasti aktivního přírodovědného bádání. Kromě nesporného klíčového významu experimentování je důležitou součástí vyučování fyziky i tvorba teoretických modelů jevů a objektů. Důležitou součástí implementace matematického modelování do školní praxe je připravenost učitelů používat tuto metodu. Příspěvek analyzuje zkušenosti a dovednosti učitelů přírodních věd používat metodu matematického modelování fyzikálních jevů na počítači v přírodovědném vzdělávání na Slovensku a v Čechách.

Files attached