HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
Název česky Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
Název anglicky Why do novice teachers leave schools?
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK.
Vydání XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7394-596-1
Klíčová slova česky začínající učitel; odchod z profese; objektivní faktory
Klíčová slova anglicky novice teacher; drop-out; objective factors
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 22. 9. 2017 16:33.
Anotace
Cílem příspěvku je prezentace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na začínající učitele na základních školách. Sledovali jsme, jak začínající učitelé vnímají (1) svoje třídy a žáky, (2) kolegy, (3) školu a její klima, (4) vedení školy, (5) komunitu blízkou škole a (6) společenský kontext a jak to ovlivňuje jejich rozhodnutí odejít nebo setrvat ve škole/školství, případně jak se jejich pohled mění v průběhu jednoho školního roku.
Anotace anglicky
The aim of the presentation was the discussion of partial results of a research project focussing on novice teachers at primary and lower-secondary schools. We explored how novice teachers’ perceived (1) their classes and pupils, (2) their colleagues, (3) the school and its climate, (4) the school management, (5) the community and parents, and (6) the social context and how their perception influenced their decision to either change schools or leave the teaching profession.
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaVNázev: Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:42