Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1359182, author = {Píšová, Michaela and Hanušová, Světlana}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {review of literature; teachers and drop-out; novice teacher; drop-out rate; objective determinants of drop-out}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Začínající učitelé a drop-out}, url = {http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs}, volume = {2016}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1359182 AU - Píšová, Michaela - Hanušová, Světlana PY - 2016 TI - Začínající učitelé a drop-out JF - Pedagogika VL - 2016 IS - 4 SP - 386-407 EP - 386-407 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - review of literature KW - teachers and drop-out KW - novice teacher KW - drop-out rate KW - objective determinants of drop-out UR - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs L2 - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11547&lang=cs N2 - Jedním z faktorů ovlivňujících kvalitu vzdělávání je nedostatek učitelů, způsobený mj. vzrůstající mírou ztráty kvalifikovaných učitelů způsobené jejich odchodem z profese či přechodem na jinou školu, tzv. drop-outem. Nejohroženější profesní skupinou jsou přitom učitelé–novicové. Text nabízí literární přehled studií drop-outu začínajících učitelů v různých kulturních rámcích. Analýza studií byla zaměřena (1) na míru drop-outu začínajících učitelů a (2) na faktory, které drop-out způsobují, a to zejména na kontextuální proměnné – tzv. objektivní determinanty profesní dráhy v učitelství. Výsledky mohou být informativní pro českou odbornou veřejnost, pedagogický výzkum i vzdělávací politiku, které zatím drop-outu příliš pozornosti nevěnují. Cílem článku je proto iniciovat odbornou diskusi a výzkum k problematice drop-outu začínajících učitelů u nás. ER -
PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Začínající učitelé a drop-out (Novice teachers and drop-out). \textit{Pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova, 2016, vol.~2016, No~4, p.~386-407. ISSN~0031-3815.
|