ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN and Andrea GASPARINI. Knihovníci jako designéři : Případové studie o zlepšování služeb v knihovnách (Librarians as Designers : Case Studies on Improvement of Library Services). Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 83 pp. ISBN 978-80-210-8358-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Knihovníci jako designéři : Případové studie o zlepšování služeb v knihovnách
Name (in English) Librarians as Designers : Case Studies on Improvement of Library Services
Authors ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavla MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Roman NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan DELONG (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alma Leora CULÉN (578 Norway) and Andrea GASPARINI (578 Norway).
Edition Vydání první. Brno, 83 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50804 Library science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00091507
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-8358-5
Keywords (in Czech) design služeb; knihovny; desinové myšlení
Keywords in English service design; libraries; design thinking
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 8/3/2018 11:52.
Abstract
Publikace představuje designové myšlení jako rámec pro navrhování služeb a mapuje příklady využívání výzkumných a designových metod v norských a českých knihovnách. Přečtěte si, jak při návrhu služeb zapojují své uživatele knihovníci a knihovnice z Ústřední knihovny FF MU, Ústřední knihovny ČVUT, jak designový přístup pomohl při návrhu portálu Knihovny.cz či jak hodnotí design služeb knihovna v Třinci. Poslední kapitola se zamýšlí nad výhodami a nevýhodami využívání karetních metodik v designovém procesu.
Abstract (in English)
This book is a result of our desire to show how service design works in selected libraries by means of case studies. It is certainly not an overview of everything that is going on in the field of design thinking in Czech libraries. The aim of the examples of use, which are described in this book, is to serve as a source of inspiration and encouragement to those who think about the needs of users in their own libraries.
PrintDisplayed: 21/7/2024 00:17