MACEK, Jakub. Audiences Transformed: Four Dimensions of Change of the Current Czech Audiences. In ECREA 2016. 2016. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.32639.82085.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Audiences Transformed: Four Dimensions of Change of the Current Czech Audiences
Autoři MACEK, Jakub.
Vydání ECREA 2016, 2016.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Presentation at Researchgate
Doi http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.32639.82085
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D., učo 14931. Změněno: 13. 11. 2016 12:01.
Anotace
The presentation overviews the main research findings and theoretical conclusion from a three-year research project entitled “New and Old Media in Everyday Life: Media audiences in the time of transformational media usage” (2013-2015). The research, drawing upon Anthony Giddens’ Theory of Structuration and upon the tradition of domestication research, utilized qualitative and quantitative insights – more than 100 qualitative interviews and representative survey of the Czech population (N=1998). On this basis, the paper identifies four primary dimensions to the evolving transformation of current Czech media audiences: (1) the dematerialization of media content linked with the increased fragmentation of media-related practices as well as transforming relations between audiences and media producers, (2) the increasing mediatization of everyday life and social interactions, (3) notable shifts in audiences' attitude towards shared public and political spheres and (4) a spatiotemporal transformation of everyday life.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaVNázev: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:26