Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1360237, author = {Sucháček, Petr}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-5}, keywords = {dialogic teaching; micro-teaching; pre-service teacher education; communicational approach; classroom discourse}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování u studentů učitelství přírodovědných předmětů}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/135919}, volume = {21}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1360237 AU - Sucháček, Petr PY - 2016 TI - Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování u studentů učitelství přírodovědných předmětů JF - Studia paedagogica VL - 21 IS - 3 SP - 81-106 EP - 81-106 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - dialogic teaching KW - micro-teaching KW - pre-service teacher education KW - communicational approach KW - classroom discourse UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135919 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135919 N2 - Předkládaná studie se zabývá otázkou, zda jsou studenti učitelství v závěrečné fázi své pregraduální přípravy schopni aplikovat principy dialogického vyučování do praxe, a to v kontextu výuky přírodovědných předmětů. V rámci povinně-volitelného kurzu byli studenti nejprve teoreticky seznámeni s vybranými prvky dialogického vyučování (otevřené otázky, follow-up/uptake, triadická interakce), následně zhlédli a společně s vyučující kurzu analyzovali ukázky výuky, ve kterých byly principy aplikovány, aby konečně měli za úkol připravit a realizovat vlastní výstup (= mikrovyučování: 15 minut výuky pro spolužáky v kurzu), v rámci něhož využijí právě principy dialogického vyučování. Z mikrovyučování byl pořízen videozáznam a společně se skupinovou zpětnou vazbou (mluvenou i psanou) se stal podkladem pro psanou reflexi každého studenta. Na základě observační mikroanalýz y videozáznamů a tematické analýz y reflexí bylo z jištěno, jak a za jakých podmínek se studentům ne/podařilo naplnit dialogické zadání. V závěru studie jsou diskutovány také obecnější přesahy směřující do sféry pregraduálního vzdělávání učitelů. ER -
SUCHÁČEK, Petr. Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování u studentů učitelství přírodovědných předmětů (Implementation of dialogic teaching components into micro-teaching of pre-service science teachers). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol.~21, No~3, p.~81-106. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-3-5.
|