D 2016

Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context

POLÁČEK, Jiří

Basic information

Original name

Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context

Name in Czech

Stanovení základních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení v kontextu vzdělávací manažerské hry

Authors

POLÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

London, Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference, p. 173-177, 5 pp. 2016

Publisher

Sciemcee Publishing

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/16:00091672

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-0-9935191-3-0

Keywords (in Czech)

CSCL; skupinové učení; modely; učební komponenty; faktorová analýza

Keywords in English

CSCL; group learning; models; learning components; factor analysis

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/4/2017 19:30, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

The exploratory factor analysis has been used to determine which selected inner components of computer-supported collaborative learning (CSCL) should be considered as the core components. The research itself builds on three models of group learning, namely cooperative learning elements, the “Big Five” in the teamwork model and the theoretical framework of CSCL. The analysis of data collected from university students participating in a managerial group game suggests that future research in the field of CSCL should consider social identity, helping behavior, shared mental models, mutual performance monitoring and team orientation as the most important components of group learning activities.

In Czech

Studie využívá explorační faktorovou analýzu ke stanovení toho, které z vybraných vnitřních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení (CSCL) by měly být chápány jako komponenty základní. Výzkum samotný staví na třech modelech skupinového učení, kterými jsou elementy kooperativního učení, model „Big Five“ v týmové práci a teoretický rámec CSCL. Analýza dat z dotazníku vyplněného studenty, kteří absolvovali manažerskou skupinovou hru, ukazuje, že budoucí výzkum v oblasti CSCL by měl brát v úvahu sociální identitu, pomáhající chování, sdílené mentální modely, vzájemné monitorování výkonnosti a týmovou orientaci jako ty nejvýznamnější komponenty aktivit skupinového učení.

Links

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached