PUNOVÁ, Monika. Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích (Field education of social work students at placements). Civilia. Nakladatelství Epocha s.r.o., 2016, vol. 7, No 1, p. 12-29. ISSN 1805-3963.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Praktické vzdělávání studentů sociální práce v organizacích
Name (in English) Field education of social work students at placements
Authors PUNOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Civilia, Nakladatelství Epocha s.r.o. 2016, 1805-3963.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/16:00091698
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English Field education; Social work student; Practice teacher; Practice placement
Changed by Changed by: doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D., učo 11547. Changed: 13/3/2018 12:27.
Abstract
Odborná stať se zaměřuje na praktické vzdělávání (praxi a supervizi) studentů sociální práce na Katedře sociální politiky a sociální práce Masarykovy Univerzity v Brně. Praktické vzdělávání je velmi důležitou součástí vzdělávání v sociální práci. Podobně jako je tomu v řadě dalších zemí, v České republice je studium sociální práce kombinací vzdělávání ve škole i v terénu. Autorka zdůrazňuje důležitost vzdělávání v organizacích poskytujících sociální služby a klíčovou roli instruktorů z těchto organizací. Prezentuje empirická zjištění z výzkumu zaměřeného na zkušenosti instruktorů z organizací, jež doprovází studenty na praxi. Zároveň analyzuje možné rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání v organizacích a vyvozuje možné implikace pro curriculum praxí a supervizí studentů.
Abstract (in English)
This essay focuses on practical training of high school´s social work students at Social policy and social work department at Masaryk University Brno. Field education is very important element of social work education. In the Czech Republic, as in most other countries, social work student learning is a combination of a college based education and field education. Author discuses importance of field education in social work placements and the crucial role of practice teachers from placements. There are presented empirical findings from survey which examined the experience of practice teachers engaged in field education. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.
PrintDisplayed: 20/8/2024 22:02