k 2016

Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty

Název anglicky

Learning of children and youth in the digital age - the different environments, places and contexts

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference Škola pro budoucnost - Budoucnost po školu II., 14. 11. 2016, Praha, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00091701

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

formální a informální učení; mládež; digitální technologie;gramotnost;osobní učební prostředí

Klíčová slova anglicky

formal and informal learning; youth; digital technologies; literacy; personal learning environment

Štítky

rivok
Změněno: 25. 4. 2017 12:56, Mgr. Marie Skřivanová

Anotace

ORIG EN

V originále

Mládež se s digitálními technologiemi setkává běžně jak ve škole, tak i mimo školu, ať už máme na mysli rodinné prostředí, nebo různá virtuální prostředí či vrstevnické skupiny. Tradičně se však větší pozornost věnuje školnímu využití ICT. Díky mimoškolnímu využití digitálních technologií si ale studenti mohou osvojit znalosti a dovednosti, které ve škole nezískají a přitom jsou důležité pro život v 21. století. Ale i naopak. Je tedy velkou výzvou pro budoucnost propojit formální i informální učení v době, v níž digitální technologie představují nejenom výukový nástroj, ale konstitutivní prvek učebního prostředí studentů. Takový přístup může přinášet nové inspirace i pro promýšlení rolí digitálních technologií ve školním vzdělávání, ale i v celoživotním učení. Autor se proto bude konkrétněji věnovat problematice tzv. nových gramotností (New literacies studies), osobního učebního prostředí nebo konceptu learning lives.

Anglicky

Youth may routinely use digital technology both in school and out of school, whether we mean the family environment, or virtual environments or peer group. Traditionally, however, greater attention is paid to the school using of digital technologies. Thanks to the use of digital technologies out of the school students can acquire knowledge and skills that they don't learn in school, yet are important for life in the 21st century. But also vice versa. It is therefore a great challenge for the future to link formal and informal learning in an era in which digital technologies are a constitutive element of the learning environment. Such approach can bring new inspiration for thinking about the role of digital technologies in school education, but also in lifelong learning. The author therefore will specifically address the issue of new literacy (New literacies studies), personal learning environment or concept learning lives.

Návaznosti

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 20. 10. 2024 22:43