FICTUMOVÁ, Jarmila, Kristýna ŠTĚPÁNKOVÁ a Adam OBRUSNÍK. Teaching Specialized Translation Error-tagged Translation Learner Corpora. Sendebar. Universidad de Granada, 2017, roč. 2017, č. 28, s. 209-241. ISSN 1130-5509.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching Specialized Translation Error-tagged Translation Learner Corpora
Název česky Výuka odborného překladu - Korpusy studentských překladů s označením chyb
Autoři FICTUMOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, domácí), Kristýna ŠTĚPÁNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Adam OBRUSNÍK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sendebar, Universidad de Granada, 2017, 1130-5509.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Sendebar is the journal published by the Faculty of Translation and Interpreting of the University of Granada. It is an international and annual journal whose scope extends to every discipline related to the fields of translation and interpreting.
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00095939
Organizační jednotka Filozofická fakulta
UT WoS 000424643400010
Klíčová slova česky výuka překladu; studentské korpusy; chybová anotace, dvojjazyčné korpusy; statistiky chyb
Klíčová slova anglicky teaching translation learner corpora error-tagging bilingual corpora corpus-aided language learning; error statistics
Štítky rivok, Teaching specialized translation_Translation learner corpora_Hypal
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 18. 3. 2020 16:59.
Anotace
This paper describes the method used in teaching specialised translation in the English Language Translation Master’s programme at Masaryk University. After a brief description of the courses, the focus shifts to translation learner corpora (TLC) compiled in the new Hypal interface, which can be integrated in Moodle. Student translations are automatically aligned (with possible adjustments), PoS (part-of-speech) tagged, and manually error-tagged. Personal student reports based on error statistics for individual translations to show students’progress throughout the term or during their studies in the four-semester programme can be easily generated. Using the data from the pilot run of the new software, the paper concludes with the first results of the research examining a learner corpus of translations from Czech into English.
Anotace česky
Článek popisuje metodu používanou při výuce odborného překladu v magisterském studijním programu Překladatelství anglického jazyka na Masarykově univerzitě. Po krátkém popisu kurzů se zaměřuje na korpus překladů studentů (TLC) sestavený v novém rozhraní programu Hypal, které lze integrovat do systému Moodle. Studentské překlady jsou automaticky zarovnány (s možnými úpravami), označkovány podle slovního druhu a nakonec jsou ručně označeny chyby. Program umožňuje sledovat práci jednotlivých studentů pomocí statistik chyb pro jednotlivé překlady v průběhu semestru nebo během studia ve čtyřsemestrovém programu. Na závěr jsou v článku uvedena data z pilotního běhu nového softwaru s prvními výsledky výzkumu korpusu překladů z češtiny do angličtiny.
Návaznosti
MUNI/A/1065/2016, interní kód MUNázev: Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě II (Akronym: VZALL2)
Investor: Masarykova univerzita, Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Teaching Specialized Translation Error-tagged Translation Learner Corpora   Verze souboru Fictumová, J. 6. 11. 2017

Vlastnosti

Název
Teaching Specialized Translation
Popis
Error-tagged Translation Learner Corpora
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf?info
Vloženo
Po 6. 11. 2017 10:17

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933
  • osoba Mgr. Adam Obrusník, Ph.D., učo 356468
  • osoba Mgr. Kristýna Štěpánková, učo 400362
  • osoba PhDr. Jarmila Fictumová, učo 56188
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933
  • osoba Mgr. Adam Obrusník, Ph.D., učo 356468
  • osoba Mgr. Kristýna Štěpánková, učo 400362
  • osoba PhDr. Jarmila Fictumová, učo 56188
Atributy
 

5419-15925-1-PB.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1362145/5419-15925-1-PB.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,5 MB
Hash md5
152f678388850d448beff245e70139d0
Vloženo
Po 6. 11. 2017 10:17

5419-15925-1-PB.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1362145/5419-15925-1-PB.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1362145/5419-15925-1-PB.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
70 KB
Hash md5
0f0488831ccd53f9fff85167f3077c5d
Vloženo
Po 6. 11. 2017 10:24
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 25. 4. 2024 16:03