FOŘTOVÁ, Nikola. Teaching teens - a box of chocolates? In Oxford Professional Development Day, 25. 2. 2016, Latvia. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching teens - a box of chocolates?
Autoři FOŘTOVÁ, Nikola (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Oxford Professional Development Day, 25. 2. 2016, Latvia, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Lotyšsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00092070
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Teenagers; Mindset; Motivation; Language education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 20. 3. 2017 17:56.
Anotace
Teenage classes are like a box of chocolates, you never know what you’re going to get! Sometimes we have the most wonderful lessons with our teens, and at other times, despite hours of preparation creating fantastic tasks and activities, the lesson flops. The question is, how we can work with, rather than against this particular age group? What can we do with our teaching to maximise engagement? This session begins by questioning whether the mindset of teachers and learners can affect the learning process. We will then look at a variety of ways in which we can motivate and engage learners, whilst showing them tips to increase their autonomy along the way. I don’t have all the answers, and maybe never will, but perhaps by exploring the above, we’ll be able to walk into the classroom better equipped to to enjoy all the chocolates in the box.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2015, interní kód MUNázev: Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě (Akronym: VZALL)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 7. 2021 22:18