VOJTOVÁ, Věra. Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice (Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework). In Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
Name in Czech Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
Name (in English) Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework
Authors VOJTOVÁ, Věra.
Edition Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, 2016.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) porucha chování; institucionální výchova; diagnostika; intervence; včasná intervence.
Keywords in English challenging behavior; residetila care; assessment; intervention; early intervention.
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 1/12/2016 12:05.
Abstract
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny.
Abstract (in Czech)
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny.
Abstract (in English)
Inclusive devlopment in education attracts the focuse of exeprtes in special education practice to early intervention. The outcomes of the researches in the field of behavior disorders demonstrate the need for shiftting their attention into the natural social environment of the child - school and family.
PrintDisplayed: 19/9/2024 09:24