Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice
VOJTOVÁ, Věra. Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice (Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework). In Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. 2016. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice |
Name in Czech | Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice |
Name (in English) | Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework |
Authors | VOJTOVÁ, Věra. |
Edition | Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, 2016. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Requested lectures |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Keywords (in Czech) | porucha chování; institucionální výchova; diagnostika; intervence; včasná intervence. |
Keywords in English | challenging behavior; residetila care; assessment; intervention; early intervention. |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 1/12/2016 12:05. |
Abstract |
---|
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny. |
Abstract (in Czech) |
---|
Inkluzivní trendy v pedagogice vedou pozornost praxe speciální pedagogiky k včasné intervenci. Výsledky výzkumů na poli poruch chování ukazují na potřebu zaměřit pozornost speciálních pedagogů do prostoru běžného sociálního prostředí dítěte - školy a rodiny. |
Abstract (in English) |
---|
Inclusive devlopment in education attracts the focuse of exeprtes in special education practice to early intervention. The outcomes of the researches in the field of behavior disorders demonstrate the need for shiftting their attention into the natural social environment of the child - school and family. |
PrintDisplayed: 19/9/2024 09:24