D 2016

Vztah sociální pedagogiky a politologie. Politologie jako pomocná disciplína sociální pedagogiky v době migračních vln?

ŠEVČÍK, Michal and Josef SMOLÍK

Basic information

Original name

Vztah sociální pedagogiky a politologie. Politologie jako pomocná disciplína sociální pedagogiky v době migračních vln?

Name in Czech

Vztah sociální pedagogiky a politologie. Politologie jako pomocná disciplína sociální pedagogiky v době migračních vln?

Name (in English)

The relationship of social education and political science. Political science as an auxiliary discipline of social pedagogy at the time of migration flows?

Authors

ŠEVČÍK, Michal (203 Czech Republic) and Josef SMOLÍK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Socialia 2015. Možnosti uplatnění sociálního pedagoga/sociální pedagogiky v současné společnosti, p. 398-403, 6 pp. 2016

Publisher

Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14230/16:00092167

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7435-655-1

Keywords (in Czech)

politika; sociální pedagogika; migrace; kompetence; prevence.

Keywords in English

politics; social pedagogy; migration; competence; prevention.

Tags

Reviewed

Abstract

V originále

Tento teoretický a diskusní příspěvek se zabývá vztahem mezi sociální pedagogikou a politologií. Vztah je diskutován na pozadí současného vývoje týkající se migrace do zemí Evropské unie. Příspěvek také diskutuje kompetence sociálního pedagoga, které se týkají širších společenskovědních a politologických znalostí. Lze předpokládat, že sociální pedagogové budou v praxi potřebovat nejenom znalosti o politologii, ale i z oblasti mezinárodní politiky, bezpečnostních studií či religionistiky.

In English

This theoretical and discussion paper deals with the relationship between social education and political science. The relationship is discussed on the background of current developments regarding the migration to European Union countries. It also deals with competences of social educator that relate to the broader social and political science knowledge. It can be assumed that social educators will in practice need not only knowledge of political science, but also in international politics, security studies and religious studies.