HLADILOVÁ, Radka a Marek SEDLÁČEK. The Attitudes of Czech University Students to the Art Music of the First Two Thirds of the 20th Century as an Inspiration for the Creative Activity for Children. Online. In Girdrzijauskienė, Rūta & Sakadolskienė, Emilija (eds.). Looking for the unexpected : Creativity and innovation in music education. 1. vyd. Vilnius (Lithuania): Klaipėda university, 2016. s. 72-76. ISBN 978-9955-18-924-4. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Attitudes of Czech University Students to the Art Music of the First Two Thirds of the 20th Century as an Inspiration for the Creative Activity for Children
Autoři HLADILOVÁ, Radka (203 Česká republika, domácí) a Marek SEDLÁČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Vilnius (Lithuania), Looking for the unexpected : Creativity and innovation in music education, od s. 72-76, 5 s. 2016.
Nakladatel Klaipėda university
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Litva
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092249
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-9955-18-924-4
Klíčová slova anglicky contemporary classical music; empirical research; listening activities; music education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D., učo 1280. Změněno: 10. 12. 2016 16:20.
Anotace
The study presents the results of nationwide musical-sociological research on the attitudes of university students of the Czech Republic towards contemporary art music of the 20th century. The research deals with issues such as positive, negative attitudes, and the tolerance of participants to music samples. It examines is the role of music education in conjunction with participants’ attitude to listened music. The second part of the study presents an idea for practical music creative activity: a workshop based on a creative listening activity for children that shows how avant-garde music can be presented in music lessons. The aim of this workshop was to stress the importance of a creative approach to music teaching and learning in a more productive way, interconnecting the theoretical basis of music research activities with practical use in music school lessons.
Návaznosti
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUNázev: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masarykova univerzita, Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 00:02