a 2016

Teacher constructivism in systematic professional continuous development

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Basic information

Original name

Teacher constructivism in systematic professional continuous development

Name in Czech

Učitelský konstruktivismus v systematickém profesním vzdělávání

Authors

TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA

Edition

8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, Spain, 2016

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

profesionální celoživotní vzdělávání; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus;

Keywords in English

professional continuous development; systematic teacher education; teacher constructivism

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/12/2016 16:58, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The purpose of the study is to look at one approach to development and the implementation of effective teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and constructivist approach, by which we mean teacher constructivism.

In Czech

Záměrem studie je pohled na rozvoj a implementaci efektivního profesního celoživotního učitelského vzdělávání. Konstrukční výzkum byl použit jako základní výzkumná strategie. Klíčovým výstupem výzkumu je zjištění, že učitelské vzdělávání musí být propojeno s praktickou zkušeností s využitím systematického a konstruktivistického přístupu, čímž je myšlen učitelský konstruktivismus.