Detailed Information on Publication Record
2016
Teacher constructivism in systematic professional continuous development
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Teacher constructivism in systematic professional continuous development
Name in Czech
Učitelský konstruktivismus v systematickém profesním vzdělávání
Authors
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA
Edition
8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, Spain, 2016
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
profesionální celoživotní vzdělávání; systematické učitelské vzdělávání; učitelský konstruktivismus;
Keywords in English
professional continuous development; systematic teacher education; teacher constructivism
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 16/12/2016 16:58, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The purpose of the study is to look at one approach to development and the implementation of effective teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and constructivist approach, by which we mean teacher constructivism.
In Czech
Záměrem studie je pohled na rozvoj a implementaci efektivního profesního celoživotního učitelského vzdělávání. Konstrukční výzkum byl použit jako základní výzkumná strategie. Klíčovým výstupem výzkumu je zjištění, že učitelské vzdělávání musí být propojeno s praktickou zkušeností s využitím systematického a konstruktivistického přístupu, čímž je myšlen učitelský konstruktivismus.