VLČEK, Petr. Problem oriented comparative research in PE curriculum - examples from the Czech Republic and other countries - some learning, teaching and assessment issues. In Eupea - Forum Meeting, Glasgow. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problem oriented comparative research in PE curriculum - examples from the Czech Republic and other countries - some learning, teaching and assessment issues
Název česky Problémově orientovaný komparativní výzkum kurikula TV - příklady z České republiky a jiných zemí - problematika výuky, evaluace
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Eupea - Forum Meeting, Glasgow, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092493
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky srovnávací výzkum; metodologie; problémový přístup; tělesná výchova; výuka; evaluace; Česká republika, evropské země
Klíčová slova anglicky comparative research; methodology; problem approach; physical education; teaching; assessment; the Czech Republic; European countries
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 20. 3. 2017 19:43.
Anotace
The presentation deals with some chosen problems concerning the methodology of comparative education research. The goal of the thesis is to contribute to the discussion about the methodological quality of comparative research in education. The author tries to lead the reader through the comparative education research process base on the problem approach. Apart from the brief theoretical and historical foundations of the study the author presents the basic principles of comparative research derived from the current conception of comparative education and its field of the study and chosen kinds of comparative education research. Subsequently there are named particular steps of the comparative research method. The final part deals with the role and place of single case study and state by state study in comparative education studies from the problem oriented methodology point of view.
Anotace česky
Prezentace se zaměřuje na vybrané problémy metodologie srovnávacího výzkumu v pedagogice s cílem přispět do debaty o metodologické kvalitě komparativního výzkumu. Snahou autora je pokusit se provést čtenáře procesem vědeckého srovnávání v pedagogice založeném na problémovém přístupu. Vedle stručných teoretických a historických východisek studie, které tvoří základnu pro autorovy další úvahy, jsou v textu uvedeny některé principy pedagogické komparatistiky. Ty autor opírá o současné pojetí srovnávací pedagogiky, její výzkumné pole a vybrané druhy komparativního výzkumu. Následně jsou stručně představeny jednotlivé kroky komparativní vědecké metody. Závěrečné odstavce jsou věnovány úvahám o roli deskriptivních a případově orientovaných studií v komparativním pedagogickém výzkumu, a to zejména z pohledu metodologie problémově orientovaného přístupu.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:23