PROCHÁZKA, Jakub and Michal ĎURINÍK. Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu (Behavioral economic and psychological experiments: Interconnections in psychology, management and marketing). Online. In E. Sollarova a T. Sollar. Work and Organizational Psychology 2016. Nitra: Constantine the philosopher university in Nitra, 2016, p. 154-159. ISBN 978-80-558-1133-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Behaviorálně ekonomické a psychologické experimenty: Propojení psychologie, managementu a marketingu
Name (in English) Behavioral economic and psychological experiments: Interconnections in psychology, management and marketing
Authors PROCHÁZKA, Jakub (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ĎURINÍK (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Nitra, Work and Organizational Psychology 2016, p. 154-159, 6 pp. 2016.
Publisher Constantine the philosopher university in Nitra
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50101 Psychology
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Sborník z konference
RIV identification code RIV/00216224:14560/16:00092527
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-558-1133-8
UT WoS 000490810700017
Keywords (in Czech) Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance
Keywords in English Experiment; behavioral economy; consumer decision making; feedback; performance
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D., učo 99533. Changed: 29/10/2019 12:56.
Abstract
Předkládaný příspěvek prezentuje výzkumný projekt zaměřený na propojení behaviorální a experimentální ekonomie, sociální a pracovní psychologie, marketingu a managementu. Představuje sérii šesti plánovaných experimentů zkoumající vliv behaviorálních proměnných na výkon pracovníků a na rozhodování spotřebitelů. Projekt zahrnuje jeden field a pět laboratorních experimentů. V tomto příspěvku jsou podrobněji představeny tři z nich. Field experiment zkoumá, jak emoční vazba zákazníka k produktu ovlivňuje nabízenou cenu. První z laboratorních experimentů zkoumá rozšířené, ale výzkumem nepodložené doporučení kombinovat kritickou zpětnou vazbu vždy s nějakými pozitivními hodnoceními (sandwich feedback). Druhý se zabývá vlivem nedostupné alternativy na rozhodování spotřebitele. Cílem tohoto příspěvku je inspirovat, přispět k integraci poznatků z ekonomických a psychologických výzkumů a získat zpětnou vazbu k projektům od kolegů z jiných univerzit.
Abstract (in English)
The conference paper presents the research project focused on interconnection in psychology, management and marketing. It describes six planned experiments.
Links
MUNI/A/1021/2015, interní kód MUName: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:26