k 2016

Možnosti využití metafor ve vzdělávání

ŠKUBALOVÁ, Tereza and Táňa FIKAROVÁ

Basic information

Original name

Možnosti využití metafor ve vzdělávání

Edition

Psychologické dny. 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

metafora, mentalizace, vzdělávání
Changed: 3/1/2017 01:21, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na možné souvislosti psychologického konceptu mentalizace (jehož základem je emoční regulace) a metafor. Metaforu chápeme, jako je jeden z nejdůležitějších způsobů, jimiž se snažíme porozumět komplexním jevům (Lakoff , Johnson, 1980), například interpersonálním vztahům. Příspěvek shrnuje důležité studie tematizující úlohu metafor v pedagogickém k ontextu: metafory profesní identity učitele, role učitele, myšlení a přesvědčení učitele. Taktéž popíšeme výsledky práce s metaforami v klinické praxi zaměřené na rozvoj mentalizace (reflektivních funkcí).