2016
Možnosti využití metafor ve vzdělávání
ŠKUBALOVÁ, Tereza and Táňa FIKAROVÁBasic information
Original name
Možnosti využití metafor ve vzdělávání
Authors
Edition
Psychologické dny. 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
metafora, mentalizace, vzdělávání
Changed: 3/1/2017 01:21, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.
Abstract
V originále
Příspěvek se zaměřuje na možné souvislosti psychologického konceptu mentalizace (jehož základem je emoční regulace) a metafor. Metaforu chápeme, jako je jeden z nejdůležitějších způsobů, jimiž se snažíme porozumět komplexním jevům (Lakoff , Johnson, 1980), například interpersonálním vztahům. Příspěvek shrnuje důležité studie tematizující úlohu metafor v pedagogickém k ontextu: metafory profesní identity učitele, role učitele, myšlení a přesvědčení učitele. Taktéž popíšeme výsledky práce s metaforami v klinické praxi zaměřené na rozvoj mentalizace (reflektivních funkcí).