Detailed Information on Publication Record
2016
Stotte til laering i skolen
LAZAROVÁ, Bohumíra, Dan Roger STRÄNG, Roald JENSEN and Dag SØRMOBasic information
Original name
Stotte til laering i skolen
Name in Czech
Podpora učení ve školách
Name (in English)
Support for learning in schools
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Dan Roger STRÄNG (752 Sweden), Roald JENSEN (578 Norway) and Dag SØRMO (578 Norway)
Edition
Første utgave. Brno, 147 pp. 2016
Publisher
Masaryk university
Other information
Language
Norwegian
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/16:00092642
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-8312-7
Keywords (in Czech)
podpora učení; učitelé; norské a české školy; kolegiální podpora učitelů
Keywords in English
support for learning; teachers; Norwegian and Czech schools; collegial support for teachers
Tags
Změněno: 12/4/2017 09:45, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Boken er en samling av studier rettet mot et vidt omfang av laeringsstotte i norske og tsjekkiske skoler. Forfatterne presenterer data fra utvalgte sporreundersokelser rundt temaet som er utfort i de senere ar. Resultatet er en blanding av bade forskningskunnskap sa vel som et grunnlag for a sammenligne tsjekkiske og norske forhold og stottemekanismer for laeringsutvikling og kvalitetsforbedring i skolene.
In Czech
Publikace je souborem analytických studií zaměřených na širokou škálu podob podpory procesů učení v norských i českých školách. Autoři nabízejí data z vybraných výzkumů zaměřených na dané téma, které realizovali v předchozích letech. Výsledky prezentovaných analýz inspirují ke komparaci českých a norských podmínek a podpůrných mechanismů zaměřených na rozvoj učení a kvality ve školách.
In English
The book is a collection of studies aimed at a wide scope of support for learning in Norwegian and Czech schools. The authors present data of selected surveys on this matter as carried out in recent years. The results are a synthesis of research knowledge as well as a resource for comparison of Czech and Norwegian conditions and support mechanisms for the development of learning and improvement of quality in schools.