Detailed Information on Publication Record
2016
Prostorová představivost v technické grafice
HODIS, Zdeněk and Sylva VINKLOVÁBasic information
Original name
Prostorová představivost v technické grafice
Name (in English)
Spatial imagination in technical graphics
Authors
HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, p. nestránkováno, 6 pp. 2016
Publisher
Univerzita obrany
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00092668
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-460-7
Keywords (in Czech)
prostorová představivost; technické vzdělávání; základní škola
Keywords in English
spatial imagination; technical education; primary school
Tags
Reviewed
Změněno: 10/3/2017 09:19, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
V originále
Vědecká studie se věnuje výuce a rozvoji prostorové představivosti v technické grafice na základní škole. V úvodní části jsou prezentovány problematiky technického kreslení a prostorové představivosti ve vztahu k technickému kreslení, které jsou vhodné pro výuku žáků na ZŠ. Jsou představeny ukázky pracovních listů na podpoření prostorové představivosti žáků ZŠ. Závěrem je uvedeno dotazníkové šetření pojednávající o postojích studentů učitelství technická a informační výchova MU – PedF k technické grafice a prostorové představivosti.
In English
The contribution is dedicated to teaching and the development of spatial imagination in technical graphics at the primary school. In the introductory section presents the issue of technical drawing in primary and spatial imagination in relation to technical drawings, which are suitable for teaching primary school pupils. They presented working papers to support the spatial imagination of primary school pupils. Finally, it noted a survey dealing with the attitudes of student teachers technical education and information for the technical graphics and spatial imagination.