D 2016

Prostorová představivost v technické grafice

HODIS, Zdeněk and Sylva VINKLOVÁ

Basic information

Original name

Prostorová představivost v technické grafice

Name (in English)

Spatial imagination in technical graphics

Authors

HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, XXXIV. International Colloquium on the Management of Educational Process: proceedings of abstracts and electronic versions of reviewed contributions on CD-ROM, p. nestránkováno, 6 pp. 2016

Publisher

Univerzita obrany

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00092668

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-460-7

Keywords (in Czech)

prostorová představivost; technické vzdělávání; základní škola

Keywords in English

spatial imagination; technical education; primary school

Tags

Reviewed
Změněno: 10/3/2017 09:19, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Abstract

V originále

Vědecká studie se věnuje výuce a rozvoji prostorové představivosti v technické grafice na základní škole. V úvodní části jsou prezentovány problematiky technického kreslení a prostorové představivosti ve vztahu k technickému kreslení, které jsou vhodné pro výuku žáků na ZŠ. Jsou představeny ukázky pracovních listů na podpoření prostorové představivosti žáků ZŠ. Závěrem je uvedeno dotazníkové šetření pojednávající o postojích studentů učitelství technická a informační výchova MU – PedF k technické grafice a prostorové představivosti.

In English

The contribution is dedicated to teaching and the development of spatial imagination in technical graphics at the primary school. In the introductory section presents the issue of technical drawing in primary and spatial imagination in relation to technical drawings, which are suitable for teaching primary school pupils. They presented working papers to support the spatial imagination of primary school pupils. Finally, it noted a survey dealing with the attitudes of student teachers technical education and information for the technical graphics and spatial imagination.