CÍDLOVÁ, Hana and Michaela PETRŮ. ON-LINE HRY PRO MOTIVACI V CHEMII – VYUŽÍVAJÍ SE? (ON-LINE GAMES FOR MOTIVATION IN CHEMISTRY - ARE THEY USED?). Online. In Jan Chromý (ed.). Média a vzdělávání 2016 – Media & Education 2016. Praha: Extrasystem Praha, 2016, p. 28-31. ISBN 978-80-87570-35-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ON-LINE HRY PRO MOTIVACI V CHEMII – VYUŽÍVAJÍ SE?
Name (in English) ON-LINE GAMES FOR MOTIVATION IN CHEMISTRY - ARE THEY USED?
Authors CÍDLOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michaela PETRŮ (203 Czech Republic).
Edition Praha, Média a vzdělávání 2016 – Media & Education 2016, p. 28-31, 4 pp. 2016.
Publisher Extrasystem Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00092688
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87570-35-7
Keywords (in Czech) Motivace; chemie; přírodopis; zeměpis; interdisciplinarita; využití
Keywords in English Motivation; chemistry; biology; geography; interdisciplinarity; use
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 23/3/2017 09:31.
Abstract
Autorky publikovaly prostřednictvím Elportálu Masarykovy univerzity 2 sbírky motivačních mezioborových úloh (chemie-zeměpis, chemie-přírodopis), určené především pro příležitostné využívání ve výuce chemie na druhém stupni základní školy. Protože elektronických motivačních materiálů pro výuku, včetně chemie, neustále přibývá, dalo by se očekávat postupné rozkládání zájmu mezi ně a z toho plynoucí postupná dlouhodobě klesající tendence zájmu o jednotlivé konkrétní motivační materiály, včetně uvedených sbírek. Cílem výzkumu provedeného v této práci je zjistit, zda celkově rostoucí množství elektronických motivačních materiálů určených pro výuku skutečně vede ke snížení zájmu o konkrétní jednotlivé materiály. Autorky zjistily, že odpověď na tuto otázku je záporná.
Abstract (in English)
The authors published through Elportál MU two collections of interdisciplinary motivational tasks (chemistry-geography, chemistry-biology) primarily designed for occasional use in teaching chemistry at lower secondary school. Because electronic the number of motivational teaching materials, including chemicals, is constantly rising, one would expect a gradual unfolding of interest between all of them and the consequent gradual long-term downward trend of interest in each specific motivational material, including the collections published at Elportál. The aim of the research performed in this work is to determine whether globally increasing number of electronic motivational materials designated for teaching and learning really leads to a decrease of interest in particular motivational materials. The authors found that the answer to this question is negative.
PrintDisplayed: 28/4/2024 00:50