TUŽILOVÁ, Petra. Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ. In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ |
Název česky | Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ |
Název anglicky | Reading and Reading Literacy through the Eyes of Teachers of Elementary Schools |
Autoři | TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/16:00092713 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7394-596-1 |
Klíčová slova česky | čtení;čtenářská gramotnost;četba;čtenářství;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora |
Klíčová slova anglicky | reading;reading literacy;readership;books;teacher;parents;child;communication;support |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: PhDr. Mgr. Petra Tužilová, učo 75394. Změněno: 26. 1. 2017 13:43. |
Anotace |
---|
Příspěvek se zabývá oblastí čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ a přístupem učitelů k podpoře rodičů v rozvíjení těchto oblastí. Jsou zde shrnuty výsledky pilotního šetření ústně kladených dotazníků, ve kterých učitelé odpovídali na otázky vztahující se k jejich vlastnímu čtení a čtenářství, ke čtenářské gramotnosti ve výuce, přístupu ke čtení a četbě svých žáků a ke komunikaci a podpoře rodičů v oblasti četby a čtenářství jejich dětí. Na základě tohoto pilotního šetření a vyhodnocených odpovědí budou pomocí stejných či blízkých odpovědí na otázky ústně kladených dotazníků vytvořeny písemné dotazníky, z jejichž sběru bude vybráno pouze několik respondentů pro získání hlubších informací pomocí polostrukturovaných rozhovorů v hlavním výzkumném šetření. |
Anotace anglicky |
---|
This paper deals with the area of reading and reading literacy in grade 4 of elementary school pupils and their teachers access in assisting parents during children development of these areas. It summarizes the results of the pilot survey of the orally-asked questionnaires in which teachers answered questions related to their own reading and readership, using the reading literacy in teaching, the access to reading and readership of their pupils, and communication and support of parents in the area of reading and readership of their children. According to this pilot study and the evaluated responses the new respond-in-writing questionnareires are going to be created for the main survey, based on the identical or close responses collected with the orally-asked questionnaires, where only chosen respondents are going to be deeply interviewed with semistructured interviews. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0941/2015, interní kód MU | Název: Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy |
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |