Informační systém MU
TUŽILOVÁ, Petra. Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ. In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Název česky Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Název anglicky Reading and Reading Literacy through the Eyes of Teachers of Elementary Schools
Autoři TUŽILOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00092713
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7394-596-1
Klíčová slova česky čtení;čtenářská gramotnost;četba;čtenářství;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora
Klíčová slova anglicky reading;reading literacy;readership;books;teacher;parents;child;communication;support
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Petra Tužilová, učo 75394. Změněno: 26. 1. 2017 13:43.
Anotace
Příspěvek se zabývá oblastí čtenářství a čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ a přístupem učitelů k podpoře rodičů v rozvíjení těchto oblastí. Jsou zde shrnuty výsledky pilotního šetření ústně kladených dotazníků, ve kterých učitelé odpovídali na otázky vztahující se k jejich vlastnímu čtení a čtenářství, ke čtenářské gramotnosti ve výuce, přístupu ke čtení a četbě svých žáků a ke komunikaci a podpoře rodičů v oblasti četby a čtenářství jejich dětí. Na základě tohoto pilotního šetření a vyhodnocených odpovědí budou pomocí stejných či blízkých odpovědí na otázky ústně kladených dotazníků vytvořeny písemné dotazníky, z jejichž sběru bude vybráno pouze několik respondentů pro získání hlubších informací pomocí polostrukturovaných rozhovorů v hlavním výzkumném šetření.
Anotace anglicky
This paper deals with the area of reading and reading literacy in grade 4 of elementary school pupils and their teachers access in assisting parents during children development of these areas. It summarizes the results of the pilot survey of the orally-asked questionnaires in which teachers answered questions related to their own reading and readership, using the reading literacy in teaching, the access to reading and readership of their pupils, and communication and support of parents in the area of reading and readership of their children. According to this pilot study and the evaluated responses the new respond-in-writing questionnareires are going to be created for the main survey, based on the identical or close responses collected with the orally-asked questionnaires, where only chosen respondents are going to be deeply interviewed with semistructured interviews.
Návaznosti
MUNI/A/0941/2015, interní kód MUNázev: Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 4. 10. 2024 20:05