SKALICKÝ, Roman. Problematika definice značky pro účely jejího ocenění (The issue of brand definition for the pourpose of the brand valuation). Online. In MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2016. MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE PRO DOKTORANDY A MLADÉ VĚDECKÉ PRACOVNÍKY. Hradec Králové, Česká republika: MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2016, 2016, p. 575-583. ISBN 978-80-87952-17-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika definice značky pro účely jejího ocenění
Name (in English) The issue of brand definition for the pourpose of the brand valuation
Authors SKALICKÝ, Roman (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Česká republika, MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE PRO DOKTORANDY A MLADÉ VĚDECKÉ PRACOVNÍKY, p. 575-583, 9 pp. 2016.
Publisher MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2016
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/16:00092717
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-87952-17-7
Keywords in English brand; brand value; brand definition
Changed by Changed by: Ing. Roman Skalický, Ph.D., učo 8849. Changed: 11/1/2017 10:35.
Abstract
Cílem příspěvku je určit roli definice značky v problematice jejího ocenění. Příspěvek zkoumá interdisciplinární východiska značky, nejužívanější definice značky, odlišné pohledy na problematiku hodnoty značky a její zdroje a na působení značky, a metody k ocenění značky uváděné v České republice i v zahraničí.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to determine the role of brand definition in the issue of valuation. The paper explores the interdisciplinary basis of brand, the most widely used brand definition, different views on the issue of brand value and its resources and influence on the brand, and methods for valuing brands featured in the Czech Republic and abroad.
Links
MUNI/A/0916/2015, interní kód MUName: Behaviorální a znalostní aspekty obchodování a oceňování finančních aktiv
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/7/2024 12:26