TUŽILOVÁ, Petra. Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ (Reading and reading literacy viewed by elementary school teachers). In Mgr. Ester Nováková, Ph.D., Mgr. Iva Janoušová. VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 25-37. ISBN 978-80-210-6151-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Name in Czech Čtenářství a čtenářská gramotnost očima učitelů na 1. stupni ZŠ
Name (in English) Reading and reading literacy viewed by elementary school teachers
Authors TUŽILOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, p. 25-37, 13 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00092775
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6151-4
Keywords (in Czech) čtení;čtenářská gramotnost;četba;učitel;rodiče;dítě;komunikace;podpora
Keywords in English reading;reading literacy;book;teacher;parents;child;communication;support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Tužilová, učo 75394. Changed: 16/1/2017 10:35.
Abstract
Příspěvek se zabývá přístupem učitelů ke čtení, čtenářství a čtenářské gramotnosti žáků čtvrtých ročníků ZŠ. Přináší výsledky pilotního testování ústně kladeného dotazníku, ve kterém učitelé zodpovídali otázky ve čtyřech oblastech spojených s vlastní četbou, výukou četby, přístupem k četbě žáků a komunikací s rodiči o četbě dětí.
Abstract (in English)
The paper deals with teachers' attitudes towards reading, readership and reading literacy of pupils of the fourth grade of primary school. It presents the results of the pilot testing of orally-laying questionnaire in which teachers answer questions in four areas related to their own reading, teaching reading, students access to reading and communication with parents about children's reading.
Links
MUNI/A/0941/2015, interní kód MUName: Čtenářství a čtenářská gramotnost žáků základní školy
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:50