Detailed Information on Publication Record
2016
Ověřování dovednosti práce s textem prostřednictvím ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání
KLÍMOVÁ, KvětoslavaBasic information
Original name
Ověřování dovednosti práce s textem prostřednictvím ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání
Name (in English)
Verification of the ability of textual analysis by illustrative tasks on Standards of primary school education
Authors
KLÍMOVÁ, Květoslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Olomouc, Text jako učební úloha: teorie - výzkum - aplikace, p. 23-50, 28 pp. Ediční řada - Odborná publikace (kolektivní monografie), 2016
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00092857
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-5014-8
Keywords (in Czech)
Standardy pro základní vzdělávání; indikátor; minimální úroveň; čtení s porozuměním; odborný text; umělecký text; žáci 5. ročníku
Keywords in English
Standards for Basic Education; indicator; the minimum level; reading comprehension; specialized text of some branch; fictional text; pupils at fifth class
Tags
Reviewed
Změněno: 17/2/2017 11:25, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá prací s textem, která je částí ilustrativních úloh v metodických komentářích ke Standardům pro základní vzdělávání. Ověřili jsme tři očekávané výstupy v Komunikační a slohové výchově na náhodném vzorku 693 žáků pátého ročníku brněnských i mimobrněnských základních škol. Předpokládáme, že zjištění budou zajímavá, užitečná a inspirativní v mnoha aspektech nejen pro učitele, ale také pro autory učebnic českého jazyka.
In English
The chapter is focused on work with a text that is a part of illustrative tasks in methodical comments on Standards of primary school education. We verified three expected outcomes in Communication and Composition on chosen at random sample of 693 pupils of 5th grade of Brno’s and other primary schools. We suppose the acquired results to be interesting, helpful and inspiring in a lot of aspects, not only for teachers but also for authors of textbooks on the Czech language.