C 2016

Ověřování dovednosti práce s textem prostřednictvím ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání

KLÍMOVÁ, Květoslava

Basic information

Original name

Ověřování dovednosti práce s textem prostřednictvím ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání

Name (in English)

Verification of the ability of textual analysis by illustrative tasks on Standards of primary school education

Authors

KLÍMOVÁ, Květoslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Olomouc, Text jako učební úloha: teorie - výzkum - aplikace, p. 23-50, 28 pp. Ediční řada - Odborná publikace (kolektivní monografie), 2016

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00092857

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-244-5014-8

Keywords (in Czech)

Standardy pro základní vzdělávání; indikátor; minimální úroveň; čtení s porozuměním; odborný text; umělecký text; žáci 5. ročníku

Keywords in English

Standards for Basic Education; indicator; the minimum level; reading comprehension; specialized text of some branch; fictional text; pupils at fifth class

Tags

Reviewed
Změněno: 17/2/2017 11:25, PhDr. Ivana Kolářová, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá prací s textem, která je částí ilustrativních úloh v metodických komentářích ke Standardům pro základní vzdělávání. Ověřili jsme tři očekávané výstupy v Komunikační a slohové výchově na náhodném vzorku 693 žáků pátého ročníku brněnských i mimobrněnských základních škol. Předpokládáme, že zjištění budou zajímavá, užitečná a inspirativní v mnoha aspektech nejen pro učitele, ale také pro autory učebnic českého jazyka.

In English

The chapter is focused on work with a text that is a part of illustrative tasks in methodical comments on Standards of primary school education. We verified three expected outcomes in Communication and Composition on chosen at random sample of 693 pupils of 5th grade of Brno’s and other primary schools. We suppose the acquired results to be interesting, helpful and inspiring in a lot of aspects, not only for teachers but also for authors of textbooks on the Czech language.