RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy (Libraries as a space for intergenerational programs). In Národní seminář informačního vzdělávání. Brno 6. - 9. 6. 2016. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Knihovny jako prostor pro mezigenerační programy
Name (in English) Libraries as a space for intergenerational programs
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Národní seminář informačního vzdělávání. Brno 6. - 9. 6. 2016. 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00088561
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) celoživotní učení; mezigenerační učení; knihovny
Keywords in English lifelong learning; intergenerational learning; library
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 26/4/2017 20:08.
Abstract
Cílem prezentace je představit mezigenerační programy, jež se stále častěji stávají součástí aktivit knihoven. Knihovny jako veřejné vzdělávací a kulturní instituce a společenská centra se ukazují jako velmi vhodné prostředí pro realizaci programů, jejich účelem je zprostředkovat setkávání více generací. Mezigenerační programy v knihovnách nejprve zasazujeme do širšího rámce tématu mezigeneračního setkávání, dialogu a učení, následně pak vytváříme typologii těchto programů v kategoriích kulturní, vzdělávací a sociální. Každý z těchto typů dokládáme příkladem konkrétního realizovaného program.
Abstract (in English)
The aim of the presentation is to introduce intergenerational programs, which are increasingly becoming a part of the activities of libraries. Public libraries as educational and cultural institutions and community centers are proving very suitable environment for the implementation of programs designed to facilitate meeting multiple generations. Intergenerational programs in libraries first set into a broader framework of the theme of intergenerational encounters, dialogue and learning, then to create a typology of these programs in the categories of cultural, educational and social.
Links
GA13-07234S, research and development projectName: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning in Various Social Environments
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:10