Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Miroslav LUPAČ, Petra ŠIMONOVÁ and Jan BARTOŠ. Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy (The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education). 2016. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy |
Name in Czech | Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy |
Name (in English) | The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education |
Authors | ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANČAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK (203 Czech Republic), Miroslav LUPAČ (203 Czech Republic), Petra ŠIMONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan BARTOŠ (203 Czech Republic). |
Edition | 2016. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14230/16:00093020 |
Organization unit | Faculty of Social Studies |
Keywords (in Czech) | environmentální výchova; autoevaluace; školy; kvalita |
Keywords in English | environmental education; self-evaluation; schools; quality |
Technical parameters | MŽP odbor 320, ing. Marta Ortová, marta.ortova@mzp.cz, tel. 267122113, 15.12.2016 |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Changed: 19/1/2017 21:01. |
Abstract |
---|
Metodika je určena pro autoevaluaci výuky environmentální výchovy na druhém stupni základních škol. Jejím cílem je poskytnout školám zpětnou vazbu, a zvýšit tak kvalitu realizované environmentální výchovy na školách. Její struktura vychází z doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu environmentální výchova Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V rámci každé cílové oblasti stručně přibližuje aplikovaná teoretická východiska, definuje a vysvětluje kategorie kvality, které jsou předmětem autoevaluace, a nabízí možnost jednoduchého bodového ohodnocení školy. |
Abstract (in English) |
---|
These guidelines are intended for teacher self-evaluation in the field of environmental education for grades 6 to 9. The aim of this self-evaluation is to provide feedback to schools so that they may improve the quality of their environmental education programs. It is structured in line with the Recommended Expected Outcomes for the Cross-Curricular Subject of Environmental Education, as contained in the Framework Education Program for Elementary Education. The guidelines briefly outline the theoretical basis for each target area, define and explain the assessment categories used in the self-evaluation, and offer a simple point-based school assessment. |
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:22