ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Miroslav LUPAČ, Petra ŠIMONOVÁ and Jan BARTOŠ. Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy (The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education). 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
Name in Czech Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
Name (in English) The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education
Authors ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANČAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK (203 Czech Republic), Miroslav LUPAČ (203 Czech Republic), Petra ŠIMONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan BARTOŠ (203 Czech Republic).
Edition 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/16:00093020
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) environmentální výchova; autoevaluace; školy; kvalita
Keywords in English environmental education; self-evaluation; schools; quality
Technical parameters MŽP odbor 320, ing. Marta Ortová, marta.ortova@mzp.cz, tel. 267122113, 15.12.2016
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Changed: 19/1/2017 21:01.
Abstract
Metodika je určena pro autoevaluaci výuky environmentální výchovy na druhém stupni základních škol. Jejím cílem je poskytnout školám zpětnou vazbu, a zvýšit tak kvalitu realizované environmentální výchovy na školách. Její struktura vychází z doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu environmentální výchova Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V rámci každé cílové oblasti stručně přibližuje aplikovaná teoretická východiska, definuje a vysvětluje kategorie kvality, které jsou předmětem autoevaluace, a nabízí možnost jednoduchého bodového ohodnocení školy.
Abstract (in English)
These guidelines are intended for teacher self-evaluation in the field of environmental education for grades 6 to 9. The aim of this self-evaluation is to provide feedback to schools so that they may improve the quality of their environmental education programs. It is structured in line with the Recommended Expected Outcomes for the Cross-Curricular Subject of Environmental Education, as contained in the Framework Education Program for Elementary Education. The guidelines briefly outline the theoretical basis for each target area, define and explain the assessment categories used in the self-evaluation, and offer a simple point-based school assessment.
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:22