Detailed Information on Publication Record
2016
Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Miroslav LUPAČ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.Basic information
Original name
Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
Name in Czech
Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
Name (in English)
The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education
Authors
ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANČAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK (203 Czech Republic), Miroslav LUPAČ (203 Czech Republic), Petra ŠIMONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan BARTOŠ (203 Czech Republic)
Edition
2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/16:00093020
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
environmentální výchova; autoevaluace; školy; kvalita
Keywords in English
environmental education; self-evaluation; schools; quality
Technical parameters
MŽP odbor 320, ing. Marta Ortová, marta.ortova@mzp.cz, tel. 267122113, 15.12.2016
Tags
Reviewed
Změněno: 19/1/2017 21:01, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
V originále
Metodika je určena pro autoevaluaci výuky environmentální výchovy na druhém stupni základních škol. Jejím cílem je poskytnout školám zpětnou vazbu, a zvýšit tak kvalitu realizované environmentální výchovy na školách. Její struktura vychází z doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu environmentální výchova Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V rámci každé cílové oblasti stručně přibližuje aplikovaná teoretická východiska, definuje a vysvětluje kategorie kvality, které jsou předmětem autoevaluace, a nabízí možnost jednoduchého bodového ohodnocení školy.
In English
These guidelines are intended for teacher self-evaluation in the field of environmental education for grades 6 to 9. The aim of this self-evaluation is to provide feedback to schools so that they may improve the quality of their environmental education programs. It is structured in line with the Recommended Expected Outcomes for the Cross-Curricular Subject of Environmental Education, as contained in the Framework Education Program for Elementary Education. The guidelines briefly outline the theoretical basis for each target area, define and explain the assessment categories used in the self-evaluation, and offer a simple point-based school assessment.