N 2016

Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy

ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Miroslav LUPAČ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy

Name in Czech

Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy

Name (in English)

The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education

Authors

ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANČAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK (203 Czech Republic), Miroslav LUPAČ (203 Czech Republic), Petra ŠIMONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan BARTOŠ (203 Czech Republic)

Edition

2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/16:00093020

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

environmentální výchova; autoevaluace; školy; kvalita

Keywords in English

environmental education; self-evaluation; schools; quality

Technical parameters

MŽP odbor 320, ing. Marta Ortová, marta.ortova@mzp.cz, tel. 267122113, 15.12.2016

Tags

Reviewed
Změněno: 19/1/2017 21:01, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

Abstract

V originále

Metodika je určena pro autoevaluaci výuky environmentální výchovy na druhém stupni základních škol. Jejím cílem je poskytnout školám zpětnou vazbu, a zvýšit tak kvalitu realizované environmentální výchovy na školách. Její struktura vychází z doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu environmentální výchova Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V rámci každé cílové oblasti stručně přibližuje aplikovaná teoretická východiska, definuje a vysvětluje kategorie kvality, které jsou předmětem autoevaluace, a nabízí možnost jednoduchého bodového ohodnocení školy.

In English

These guidelines are intended for teacher self-evaluation in the field of environmental education for grades 6 to 9. The aim of this self-evaluation is to provide feedback to schools so that they may improve the quality of their environmental education programs. It is structured in line with the Recommended Expected Outcomes for the Cross-Curricular Subject of Environmental Education, as contained in the Framework Education Program for Elementary Education. The guidelines briefly outline the theoretical basis for each target area, define and explain the assessment categories used in the self-evaluation, and offer a simple point-based school assessment.