k 2016

Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching

ŠAMALOVÁ, Michaela

Basic information

Original name

Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching

Name in Czech

Mezijazykový vliv: Potenciál didaktického překladu ve výuce anglického jazyka

Edition

13th Conference of the European Society for the Study of English, 2016

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Cross-linguistic influence, Pedagogical translation, English language teaching

Keywords in English

Mezijazykový vliv, didaktický překlad, výuka anglického jazyka
Změněno: 22/1/2017 20:57, Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.

Abstract

V originále

The poster presentation dealt with the issue of cross-linguistic similarity in connection with the use of pedagogical translation in English language teaching. The key concept of interlingual identification and the subjectivity of this process was presented in relation to the results of a quasi-experiment which analysed the use of pedagogical translation in English language teaching.in English language teaching.

In Czech

Posterová prezentace byla zaměřena na problematiku mezijazykového vlivu v souvislosti s užitím didaktického překladu ve výuce anglického jazyka. Klíčový koncept mezijazykové identifikace a subjektivity tohoto procesu byl prezentován v návaznosti na výsledky kvazi-experimentu, který analyzoval užití didaktického překladu ve výuce anglického jazyka.