Detailed Information on Publication Record
2016
Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching
ŠAMALOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Cross-Linguistic Influence: The Potential of Pedagogical Translation in English Language Teaching
Name in Czech
Mezijazykový vliv: Potenciál didaktického překladu ve výuce anglického jazyka
Authors
Edition
13th Conference of the European Society for the Study of English, 2016
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Cross-linguistic influence, Pedagogical translation, English language teaching
Keywords in English
Mezijazykový vliv, didaktický překlad, výuka anglického jazyka
Změněno: 22/1/2017 20:57, Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
V originále
The poster presentation dealt with the issue of cross-linguistic similarity in connection with the use of pedagogical translation in English language teaching. The key concept of interlingual identification and the subjectivity of this process was presented in relation to the results of a quasi-experiment which analysed the use of pedagogical translation in English language teaching.in English language teaching.
In Czech
Posterová prezentace byla zaměřena na problematiku mezijazykového vlivu v souvislosti s užitím didaktického překladu ve výuce anglického jazyka. Klíčový koncept mezijazykové identifikace a subjektivity tohoto procesu byl prezentován v návaznosti na výsledky kvazi-experimentu, který analyzoval užití didaktického překladu ve výuce anglického jazyka.