ŠTĚPÁNEK, Kamil. K MODELOVÉ ANALÝZE VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ PRO DĚJEPISNOU VÝUKU: KRESLENÉ PŘÍBĚHY O KARLU IV. Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/2. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 30/2016, č. 2, s. 155-166. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K MODELOVÉ ANALÝZE VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ PRO DĚJEPISNOU VÝUKU: KRESLENÉ PŘÍBĚHY O KARLU IV.
Název anglicky The Model Analysis of Visual Media for History Lessons: Cartoons about Charles IV
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/2, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093222
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Key words: history teaching; didactics of history; medial education; comics; Roman Emperor and Czech King Charles IV.;
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 30. 1. 2017 16:59.
Anotace
Významné jubileum římského císaře a českého krále Karla IV. se těší také pozornosti tvůrců komiksů. Tento popkulturní produkt nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza v tomto textu přispívá k pojmenování rizikových prvků komiksu i jeho vzdělávacího potenciálu. Je žádoucí, aby edukační proces dospěl k závěru – komiks je především interpretace skutečnosti. „Supermanovský“ komiks (vybaven didaktickým aparátem) poté může posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu.
Anotace anglicky
Significant anniversary of the Roman Emperor and Czech King Charles IV. also attracts the attention of the creators of comics. This pop-culture product resonates not only in school, but passes a reception in the educational process. Specific analysis in this text contributes to naming of risk elements of comics and its educational potential. For educational process it is necessary to draw a conclusion - Comics are mainly interpretation of reality. "Superman" comics (equipped with didactic apparatus) can then serve not only to develop pupils' media literacy, but also a deeper understanding of a particular historical topic.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:54