DOLEŽÍ, Linda. Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, roč. 2016-2017, č. 1, s. 24-27. ISSN 1804-9435.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti
Název česky Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti
Název anglicky Interdisciplinarity as a necessity: Psycholinguistics and teaching Czech as a foreign/second language
Autoři DOLEŽÍ, Linda (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání CASALC Review, Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2016, 1804-9435.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00093249
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky čeština pro cizince; děti; psycholingvistika; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky Czech for foreigners; children; psycholinguistics; teacher training
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 6. 4. 2017 15:46.
Anotace
Pozornost je věnována tomu, jak mohou výsledky psycholingvistického výzkumu přispět ke zkvalitnění procesu osvojování a výuky jazyka v oblasti češtiny pro děti-cizince. Nastíněny jsou základní principy a fáze osvojování jazyka, typické jevy a procesy spjaté především s vícejazyčnou situací. Zmíněna je důležitost kontaktu jazyků v mysli (např. interference). Psycholingvistické znalosti považujeme za důležitou součást kompetencí pedagogů, kteří vyučují (nejen) češtinu jako cizí jazyk pro děti.
Anotace anglicky
Attention is paid to how psycholinguistic research can contribute to effective language acquisition and language teaching within the area of Czech for children-foreigners´ education. Basic principles and phases of language acquisition, typical phenomena and processes connected to a plurilingual situation are sketched. The importance of language contact in one´s mind (for example interference) is mentioned. We consider knowledge of psycholinguistics as an essential part of competences of teachers who teach (not only) Czech as a foreign language for children.
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 00:52