Detailed Information on Publication Record
2017
Suchozemské pohybové pohádky
VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ et. al.Basic information
Original name
Suchozemské pohybové pohádky
Name in Czech
Suchozemské pohybové pohádky
Name (in English)
Fairy tales in motion on the land
Authors
VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ and Veronika PELCOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8502-2
ISSN
Keywords (in Czech)
tělesná výchova; předškolní věk; mladší školní věk; pohybová pohádka
Keywords in English
physical education; primary school age; swimming
Tags
Reviewed
Změněno: 30/7/2022 18:28, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
V originále
Text je určen nejen studentům Učitelství MŠ, ale i učitelům v mateřských a základních školách. Publikace je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte, jsou přiblíženy základní pojmy a význam pohybu pro zdraví. V praktické části autoři předkládají pohádky, které svým obsahem motivují k pohybovým činnostem. Konkrétní hry k pohádkám jsou přehledně zpracovány a jsou použitelné pro děti předškolního a mladšího školního věku. Základní popis aktivit je doplněn motivačními básničkami, přílohami ve formě obrázků pro děti a fotografiemi z ověřování aktivit v praxi. U některých pohádek jsou uvedeny i videozáznamy konkrétních činností.
In English
The publication is aimed at the students of pre-primary education but it can be used also by the teachers of elementary and especially kinder garden teachers. The text is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the developments of the children at the pre-school age and the importace of physical activity. In the practical part the authors present fairy tales which motivate to the various physical activities. The particular games (parts of the fairy tales in motion) are transparently elaborated and suit the pre-school and primary school age children. The description of the games is attached with some poems and pictures and photographs. Some fairy tales are attached with the instructional video recordings.
Links
MUNI/FR/0944/2015, interní kód MU |
|