c 2017

Suchozemské pohybové pohádky

VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Suchozemské pohybové pohádky

Name in Czech

Suchozemské pohybové pohádky

Name (in English)

Fairy tales in motion on the land

Authors

VLČEK, Petr, Eva PÁLENSKÁ, Kristýna JAKUBCOVÁ, Barbora CHARVÁTOVÁ, Šárka KŘIVOVÁ and Veronika PELCOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8502-2

ISSN

Keywords (in Czech)

tělesná výchova; předškolní věk; mladší školní věk; pohybová pohádka

Keywords in English

physical education; primary school age; swimming

Tags

Reviewed
Změněno: 30/7/2022 18:28, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Abstract

V originále

Text je určen nejen studentům Učitelství MŠ, ale i učitelům v mateřských a základních školách. Publikace je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte, jsou přiblíženy základní pojmy a význam pohybu pro zdraví. V praktické části autoři předkládají pohádky, které svým obsahem motivují k pohybovým činnostem. Konkrétní hry k pohádkám jsou přehledně zpracovány a jsou použitelné pro děti předškolního a mladšího školního věku. Základní popis aktivit je doplněn motivačními básničkami, přílohami ve formě obrázků pro děti a fotografiemi z ověřování aktivit v praxi. U některých pohádek jsou uvedeny i videozáznamy konkrétních činností.

In English

The publication is aimed at the students of pre-primary education but it can be used also by the teachers of elementary and especially kinder garden teachers. The text is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the developments of the children at the pre-school age and the importace of physical activity. In the practical part the authors present fairy tales which motivate to the various physical activities. The particular games (parts of the fairy tales in motion) are transparently elaborated and suit the pre-school and primary school age children. The description of the games is attached with some poems and pictures and photographs. Some fairy tales are attached with the instructional video recordings.

Links

MUNI/FR/0944/2015, interní kód MU
Name: Pohybové pohádky jako inovativní metoda výuky školáků a předškoláků (Acronym: POPO)
Investor: Masaryk University