HODIS, Zdeněk, Jiří HRBÁČEK, Martin DOSEDLA and Petr VYBÍRAL. Konstrukční stavebnice v praktických činnostech a ve fyzice na ZŠ (Construction sets in practical activities and in physics at primary school). Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2016, vol. 9, 1/2016, p. 90-96. ISSN 1805-8949. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Konstrukční stavebnice v praktických činnostech a ve fyzice na ZŠ
Name (in English) Construction sets in practical activities and in physics at primary school
Authors HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2016, 1805-8949.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093318
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.012
Keywords in English Construction sets; practical activities; physics; primary schools
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Martin Dosedla, Ph.D., učo 66046. Changed: 9/3/2017 09:50.
Abstract
Vědecká studie se věnuje problematice konstrukčních stavebnic používaných v praktických činnostech a ve fyzice. Cílem práce je zhodnotit využitelnost těchto konstrukčních stavebnic ve výuce na ZŠ a navrhnout postupy, jak by se tyto stavebnice daly využít. Součástí článku je i výzkumné šetření zaměřené na to, jaké konstrukční stavebnice jsou preferovány.
Abstract (in English)
This scientific studies is focused to the construction sets used in practical activities and physics. The aim is to evaluate the usefulness of these construction sets in teaching at primary schools. Devise procedures, how these sets could be used. The contribution includes research investigation focused on what construction sets are preferred.
PrintDisplayed: 11/10/2024 21:20