J 2016

Konstrukční stavebnice v praktických činnostech a ve fyzice na ZŠ

HODIS, Zdeněk, Jiří HRBÁČEK, Martin DOSEDLA and Petr VYBÍRAL

Basic information

Original name

Konstrukční stavebnice v praktických činnostech a ve fyzice na ZŠ

Name (in English)

Construction sets in practical activities and in physics at primary school

Authors

HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin DOSEDLA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2016, 1805-8949

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00093318

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

Construction sets; practical activities; physics; primary schools

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2017 09:50, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Abstract

V originále

Vědecká studie se věnuje problematice konstrukčních stavebnic používaných v praktických činnostech a ve fyzice. Cílem práce je zhodnotit využitelnost těchto konstrukčních stavebnic ve výuce na ZŠ a navrhnout postupy, jak by se tyto stavebnice daly využít. Součástí článku je i výzkumné šetření zaměřené na to, jaké konstrukční stavebnice jsou preferovány.

In English

This scientific studies is focused to the construction sets used in practical activities and physics. The aim is to evaluate the usefulness of these construction sets in teaching at primary schools. Devise procedures, how these sets could be used. The contribution includes research investigation focused on what construction sets are preferred.