Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1371067, author = {Sucháček, Petr}, booktitle = {XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice}, keywords = {dialogic teaching; microteaching; pre-service teacher education; communicational approach; classroom discourse}, language = {cze}, isbn = {978-80-7394-635-7}, title = {Budoucí učitelé a dialogické vyučování}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1371067 AU - Sucháček, Petr PY - 2017 TI - Budoucí učitelé a dialogické vyučování SN - 9788073946357 KW - dialogic teaching KW - microteaching KW - pre-service teacher education KW - communicational approach KW - classroom discourse N2 - Předkládaná studie se zabývá otázkou, zda jsou studenti učitelství v závěrečné fázi své pregraduální přípravy schopni aplikovat principy dialogického vyučování do praxe, a to v kontextu výuky přírodovědných předmětů. Studenti měli za úkol připravit a realizovat vlastní výstup (= mikrovyučování: 15 minut výuky pro spolužáky v kurzu), v rámci něhož využijí právě principy dialogického vyučování. Z mikrovyučování byl pořízen videozáznam a společně se skupinovou zpětnou vazbou (mluvenou i psanou) se stal podkladem pro psanou reflexi každého studenta. Na základě observační mikroanalýzy videozáznamů a tematické analýzy reflexí bylo zjištěno, jak a za jakých podmínek se studentům ne/podařilo naplnit dialogické zadání. Diskutovány jsou také obecnější přesahy do sféry pregraduálního vzdělávání. ER -
SUCHÁČEK, Petr. Budoucí učitelé a dialogické vyučování (Future teachers and dialogic teaching). In \textit{XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice}. 2017. ISBN~978-80-7394-635-7.
|