Informační systém MU
LEIX, Alicja Ewa a Klára ZÁLESKÁ. Teachers’ experiences with immigrant children in Czech elementary schools. Human affairs. Slovenská akadémia vied, 2017, roč. 27, č. 1, s. 30-47. ISSN 1210-3055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teachers’ experiences with immigrant children in Czech elementary schools
Autoři LEIX, Alicja Ewa (616 Polsko) a Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Human affairs, Slovenská akadémia vied, 2017, 1210-3055.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW https://www.degruyter.com/view/j/humaff.2017.27.issue-1/humaff-2017-0004/humaff-2017-0004.xml?format=INT
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00096108
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0004
UT WoS 000399486500004
Klíčová slova anglicky teachers; immigrant children; elementary school; integration of immigrants; attitudes; ethnic stereotypes; the Czech Republic
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 17. 5. 2018 17:08.
Anotace
The paper deals with Czech teachers’ experiences of teaching immigrant children in Czech schools at the primary and lower secondary level. Upon introducing the theoretical context the paper presents the results of empirical research based on semi-structured interviews with teachers. The survey demonstrates teachers’ attitudes to the current state of integration of immigrant children and the extent to which they are prepared for teaching this group of children. Teachers have a wide variety of opinion on different measures for improving the education of immigrants. Their attitudes towards immigrant children are largely influenced by the amount of previous experience with teaching immigrant children. An individualized teacher approach to immigrants plays an essential role in the successful integration of immigrant children in schools, as do the quality of interaction with immigrant parents, the similarity of the immigrant family culture to Czech culture and the range of measures designed to improve integration.
Návaznosti
MUNI/A/0960/2016, interní kód MUNázev: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masarykova univerzita, Procesy učení v různých sociálních prostředích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 25. 4. 2024 16:55