RODIČOVÁ, Jaroslava. Vybrané edukační aspekty nejen spolkového života 2. poloviny 19. století v jihočeském regionu (Selected educational aspects not only of associational life in the second half of the 19th century in South Bohemia). In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu v Českých Budějovicích. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybrané edukační aspekty nejen spolkového života 2. poloviny 19. století v jihočeském regionu
Name (in English) Selected educational aspects not only of associational life in the second half of the 19th century in South Bohemia
Authors RODIČOVÁ, Jaroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu v Českých Budějovicích, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00096109
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výchova; vzdělávání; pedagogické systémy; rozvoj osobnosti; jihočeští kantoři; spolkový ruch
Keywords in English education; education; educational systems; personal development; schoolmasters of South Bohemia; associational rush
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jaroslava Rodičová, Ph.D., učo 136207. Changed: 26/2/2018 19:11.
Abstract
Edukační procesy lze vnímat napříč staletími jako zcela odlišné, postupně se vyvíjející a současně korelující s momentálními potřebami dané společnosti. Zároveň je v nich možno identifikovat shodné konstituenty tvořící jejich základní principiální podstatu - učící se subjekt, vyučující subjekt a učení. Nesčetné příklady jsou zde demonstrovány konkrétními pedagogickými aktivitami spolu s představiteli doznívající kantorské a nově vznikající spolkové éry zvoleného období a místa, jež se staly středem mého zájmu.
Abstract (in English)
Educational processes can be seen as entirely different across the centuries, continuously evolving and correlating with the actual needs of the society. It is also possible to identify the same constituents forming their primary fundamental essence - a learning subject, teaching subject and the learning proces. There are countless examples demonstrated here by the specific educational activities along with representatives of the lingering schoolmasters era and emerging era of associational rush in selected time period and localities, that became the point of my interest.
PrintDisplayed: 11/10/2024 21:21