RODIČOVÁ, Jaroslava. Význam regionální problematiky hudební výchovy (The meaning of regional problematics of musical education). In XXVIII. Musica viva in schola. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam regionální problematiky hudební výchovy
Name (in English) The meaning of regional problematics of musical education
Authors RODIČOVÁ, Jaroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXVIII. Musica viva in schola, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093386
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) hudebně taneční projevy; hudební výchova; Jan Amos Komenský; jihočeský region; lidová píseň; soudobá hudba; vzdělávání
Keywords in English music and dance forms; music education; Jan Amos Comenius; South Bohemia; folk songs; contemporary music; education
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jaroslava Rodičová, Ph.D., učo 136207. Changed: 26/2/2018 19:13.
Abstract
Příspěvek s hudebně-sociologickým zaměřením reflektuje specifika regionální problematiky hudební výchovy zakotvená již v pedagogických zásadách Jana Amose Komenského. Exkurz do tohoto období naší historie přináší nesčetná srovnání a zamyšlení nejen ve spojitosti se soudobou hudbou.
Abstract (in English)
The paper with musical and sociological focus is reflecting the specifics of regional problematics of music education enshrined in the pedagogical principles of Jan Amos Comenius. Excursion into this period of our history provides numerous comparison and reflection, not only in context with contemporary music.
Links
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUName: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/10/2024 15:30