RODOVÁ, Veronika. Still Pictures as a Form of Learning. New Zealand Journal of Research in Performing Arts and Educations: Nga mahi a Rehia no Aotearoa. Canterbury: University of Canterbury, 2016, Volume 6,, podzim 2016, s. 59-67. ISSN 1178-7708.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Still Pictures as a Form of Learning
Autoři RODOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New Zealand Journal of Research in Performing Arts and Educations: Nga mahi a Rehia no Aotearoa, Canterbury, University of Canterbury, 2016, 1178-7708.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nový Zéland
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093396
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky history lesson; still pictures; ancient Egypt; psychosomatic unity; team cooperation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 30. 3. 2017 16:25.
Anotace
This article describes a history lesson in which pupils working with still pictures studied the history of ancient Egypt. The aim of the article is to present the educational potential of a specific didactic method applying the psychosomatic unity of body and mind in order to inspire creativity in pupils. A necessary condition for creating still pictures is team cooperation.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:00