JANÍK, Tomáš, Eva MINAŘÍKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Miroslav JANÍK. Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 154 s. ISBN 978-80-210-8305-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Název anglicky Teachers’ professional vision and its development through videoclubs
Autoři JANÍK, Tomáš, Eva MINAŘÍKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Miroslav JANÍK.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 154 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8305-9
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016
Štítky Munipress
Bibliografie 165 záznamů
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 8. 2. 2017 11:08.
Anotace
Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha si kladla za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možnosti rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů.
Anotace anglicky
Members of various professions differ not only in their knowledge, skills, and activities they perform but also in how they perceive – or see – the situations that are part of their professional practice: they differ in their professional vision. This book aims to introduce the concept of professional vision into Czech educational science discourse and set up and empirically evaluate videoclubs as a means of developing teachers’ professional vision. The empirical part of the paper describes English teachers’ professional vision and its changes after videoclubs. The book aims to contribute to the discussion on professional vision as part of teachers’ professionality and on the possibilities of using learning communities and videos in teacher education.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:33