VAN DER STOCKEN, Tom, Jean HUGÉ, Evelien DEBOELPAEP, Maarten Pieterjan VANHOVE, Luc JANSSENS DE BISTHOVEN a Nico KOEDAM. Academic capacity building: holding up a mirror. SCIENTOMETRICS. DORDRECHT: SPRINGER, roč. 106, č. 3, s. 1277-1280. ISSN 0138-9130. doi:10.1007/s11192-015-1811-3. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Academic capacity building: holding up a mirror
Autoři VAN DER STOCKEN, Tom (56 Belgie), Jean HUGÉ (56 Belgie), Evelien DEBOELPAEP (56 Belgie), Maarten Pieterjan VANHOVE (56 Belgie, garant, domácí), Luc JANSSENS DE BISTHOVEN (56 Belgie) a Nico KOEDAM (56 Belgie).
Vydání SCIENTOMETRICS, DORDRECHT, SPRINGER, 2016, 0138-9130.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10600 1.6 Biological sciences
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 2.147
Kód RIV RIV/00216224:14310/16:00093477
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s11192-015-1811-3
UT WoS 000374705700023
Klíčová slova anglicky Authorship; Development; Ethical publishing: Mathilda effect; Matthew effect; LMIC; Scientific publication
Štítky AKR, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lucie Jarošová, DiS., učo 205746. Změněno: 7. 3. 2018 10:31.
Anotace
Based on our involvement in numerous consortia and projects with colleagues from low-and middle-income countries (LMICs), as well as on our extensive fieldwork experience in the global South, we have a shared concern on the actual inclusion of LMIC colleagues and institutions in coproducing highly valuable and policy-relevant science. While capacity building is stated as a major goal in various international research projects, especially when involving partners from LMICs or when focusing on research activities in these countries, we think that research from established groups and universities particularly in member countries of the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD), receives more interest and respect on a disproportionate basis. With the present submission, we hope to feed the debate on the academic valorization of research performed by LMICs scholars. Though difficult to measure, this merits close scrutiny.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:09