SVOBODOVÁ, Jindřiška. Prekoncepty v učitelství fyziky. In XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. 2017. ISBN 978-80-7394-635-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prekoncepty v učitelství fyziky
Název česky Prekoncepty v učitelství fyziky
Autoři SVOBODOVÁ, Jindřiška.
Vydání XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW http://qak.upol.cz/ pravidelná československá konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7394-635-7
Klíčová slova česky předporozumění přírodovědná gramotnost
Klíčová slova anglicky preconception Scientific Literacy
Změnil Změnila: RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D., učo 384. Změněno: 12. 2. 2017 16:28.
Anotace
Prekoncepce a miskoncepce výrazně ovlivňují učení. Článek prezentuje výsledky výzkumné studie se studenty učitelství fyziky. Ta se snaží zjistit, zda si studenti uvědomují "hermeneutický charakter cesty poznání", kterou k určování podstaty fyzikálního vědění dobírají. Sleduje zároveň, zda si při snaze o porozumění textu uvědomují rozdíly mezi svým dosavadním pojetím a pojetím autorů učebního textu a zda jejich vlastní interpretace náročných partií učiva fyziky měla kreativní či formativní dopad.
Anotace česky
Prekoncepce a miskoncepce výrazně ovlivňují učení. Článek prezentuje výsledky výzkumné studie se studenty učitelství fyziky. Ta se snaží zjistit, zda si studenti uvědomují "hermeneutický charakter cesty poznání", kterou k určování podstaty fyzikálního vědění dobírají. Sleduje zároveň, zda si při snaze o porozumění textu uvědomují rozdíly mezi svým dosavadním pojetím a pojetím autorů učebního textu a zda jejich vlastní interpretace náročných partií učiva fyziky měla kreativní či formativní dopad.
VytisknoutZobrazeno: 27. 3. 2023 18:39